Welpen hebben veel plezier op kamp

Tijdens de eerste week van de zomervakantie zijn de jeugdleden van Scouting Boekel (vanaf groep 4) op kamp geweest. Dit jaar zijn de welpen op kamp geweest in Vlierden. Hier hebben ze weer de leukste avonturen beleefd. Op de eerste avond werd zoals altijd de zorgvuldig ingepakte tas eens flink onder handen genomen, want de welpen wilden allemaal graag tijdens het sluipspel naar de overkant komen zonder herkend te worden door de leiding. Dus dat betekent elkaars kleren aan doen, een slaapzak over je heen doen, je in je tas laten vervoeren door de leiding, en wat je nog meer kunt bedenken. De volgende dag was daar de traditionele survivalmiddag, wie durft er van de kabelbaan, lukt het om de waterbak te passeren of kan de spijker zo snel mogelijk in het hout slaan? Natuurlijk zijn de welpen ook wezen zwemmen. Daarnaast hebben ze nog een tocht gelopen, op een vlot een stukje afgelegd en leuke workshops gedaan. Na een leuke kampweek keerde iedereen huiswaarts met leuke herinneringen en verhalen. Denk jij na het lezen van dit stukje? Ik (of mijn zoon/dochter) wil ook deze leuke avonturen beleven met leeftijdsgenoten? Kom in september een paar keer meedoen om te kijken of scouting iets voor je is en wie weet ga jij volgend jaar mee op kamp.