Scouting Boekel sluit seizoen spetterend af.

Ieder scouting seizoen wordt bij Scouting Boekel begonnen met gezamenlijk opening en afgesloten met een gezamenlijke afsluiting, waarbij bijna alle jeugdleden van jong tot oud en alle vrijwilligers aanwezig zijn. Dit jaar was de afsluiting op vrijdagavond 28 juni.

Na een paar heerlijk warme dagen had de evenementencommissie deze avond een viertal waterspellen in petto. Het Boekelse brandweerspel: wie spuit de blokjes om, maar laat de letters staan? De kruiwagen-bekertjes race: vul de bekertjes met water, stap in de kruiwagen en laat je over het parcours naar de overkant brengen zonder het water te morsen. Het regenpijpen spel, waarbij iedereen een stuk regenpijp vast houdt, giet het water in de eerste bovenste regenpijp en laat het via alle andere stukken in de emmer komen. En natuurlijk kan op een waterspellenavond ook het blind-sponzenvolleybal niet ontbreken.

Na deze leuke gezellig en soms natte avond was dit echt de laatste club van dit seizoen. De meeste jeugdleden gaan de eerste week van de zomervakantie nog op kamp: slapen in een andere blokhut of in een tent, te gekke spellen spelen en samen veel lol hebben. Vol avonturen en nieuwe ervaringen zal iedereen na een week weer huiswaarts keren.

We zien iedereen dan graag weer aan het begin van het nieuwe seizoen, waarbij we na het openingsspel de oudste jeugdleden van een speltak over laten vliegen naar de volgende speltak op een overvliegtoestel gepionierd door de kaderleden van Scouting Boekel.