Nieuws

Aankondiging Koningsspelen 2015

Scouting Boekel is present bij de Koningsspelen 2015.

Heb jij zin in bungy-run, oftewel stiek-rennen?
Of wil jij de beste worden met spijkerbroek hangen?
Kom dan op Koningsdag 27 april naar het veldje achter Nia Domo, en leef je uit !
Scouting Boekel wil graag alle  basisschool leerlingen  uitnodigen voor deze uitdaging!
Voor de kleintjes kan er ook volop geknutseld worden.
Kortom: voor ieder wat wils !
Graag tot ziens op de koningsspelen 2015 op maandag 27 april in Boekel

Maaslandhike 2015

In het weekend van 11 en 12 april was het voor de gidsen en verkenners weer tijd voor de hike!
Tussen Oploo en Overloon werd in tweetallen gestart aan de tweedaagse voettocht. Met uitdagende tochttechnieken was het steeds de bedoeling de juiste route naar de volgende post te vinden. Op posten kon even worden uitgerust én werd er een opdracht gedaan.

Bij een Maaslandhike hoort natuurlijk water en dat was er dan ook volop: snoephappen, vlotvaren, buikschuiven en… een paar kleine regenbuitjes. Maar die druppels konden de pret niet drukken: bijna zonder foutlopen werden alle posten aangedaan en al vroeg in de middag hadden de eerste koppels het bivakterrein aan de Maas bereikt. Het avondeten werd door elk duo in een blik bereid op een zelfgemaakt kampvuurtje.

Na een nacht in de zelfgemaakte frietbuiltentjes werd met een fototocht door de uiterwaarden van de Maas getrokken. Met een pontoversteek kwamen alle koppels uiteindelijk aan op de eindpost waar de hike met een klein rondje vlotvaren werd afgesloten! 

Aanmelden leidingweekend mei 2015

Het leidingweekend is een jaarlijks terugkerend weekend voor alle leidinggevende, kaderleden en vrijwilligers.
Het weekend wordt gehouden van vrijdagavond 8 mei  tot en met zondag morgen 10 mei.
Dit jaar gaan we naar de Overloonse duinen nabij het Schaartven.
het organiserend comité bestaat uit: Lisa van Rooij, Babet van Haandel, Marleen van der Horst, Cor van Doren en Mathieu van de Ven.

Je kunt je aanmelden bij Cor van Doren   E: cor.van.doren@vandoren.nl

Scout-In 15 komt eraan!

Scout-In is het tweejaarlijkse terugkerende festival voor alle leidinggevenden, kaderleden, vrijwilligers en (stam)roverscouts van Scoutinggroepen.
Een weekend lang vormt Scout-In hét platform voor het uitwisselen van ideeën, ervaringen, nieuwe tips, trucs en tools om het Scoutingspel voor leden nóg leuker en beter te maken.
Daarnaast is Scout-In natuurlijk het festival waar je geniet van gezelligheid, muziek, entertainment, actie en fun!

Scout-In is van 18 tot en met 20 september 2015 op het splinternieuwe Scoutinglandgoed te Zeewolde.
Als je je voor 4 juli inschrijft, kost een ticket € 59,00. Daarna wordt de prijs verhoogd naar € 65,00
Daarbovenop komt nog een bedrag benodigd voor benzine, een lekker ontbijtje, een extra pilsje en avondeten.
De prijs hiervan wordt later nog doorgegeven aan iedereen die zich opgegeven heeft.

Voor info over de Scout-In of het bestellen van tickets klik op de volgende link: https://scout-in.scouting.nl/tickets-inschrijven

Voor verdere info kun je contact opnemen met Manon Marinussen E: manonmarinussen@outlook.com

Het zit erop.

Het weer zat niet helemaal mee. Maar de leden van Scouting Boekel en vele vrijwilligers hadden er verschrikkelijk veel zin in om de potgrondactie 2015 tot een succes te maken.
Langs deze weg willen we met name de vele vrijwilligers bedanken die zich verdienstelijk hebben gemaakt als chauffeur en/of met het beschikbaar stellen van materieel.
Tot volgend jaar.

Stafkaarten

Er is een nieuw hoofdstuk aan de site toegevoegd, stafkaarten.

Hierin staan twee links waarmee je eenvoudig stafkaarten van heel Nederland kun selecteren en afdrukken.

De eerste link is gekoppeld aan de website van Scouting Were-di uit Veldhoven die een hele mooie tool hebben gemaakt voor het selecteren en afdrukken van stafkaarten.

De tweede link is gekoppeld aan PDOK [Publieke Dienstverlening Op de Kaart,  www.pdok.nl ].
Dit is kaartmateriaal die de overheid gratis beschikbaar stelt. 

Ouders gevraagd potgrondactie 2015

Wij zijn op zoek naar ouders die willen helpen bij de potgrondactie op 21 maart.

We zullen met groepjes kinderen langs de deuren gaan om te vragen of ze Scouting Boekel willen sponsoren door potgrond te kopen.
Bij elke groep kinderen zal ook een auto meerijden.

Wij verwachten dat u tussen 09.30 en 15.00 uur aanwezig bent om samen met de groepjes mee te lopen en de kinderen te begeleiden / helpen.

Heeft u interesse?
Mailt u dan voor 15 maart naar  ec@scoutingboekel.nl  of bel met Thijs van den Oord,  M: 06-22500898.

Boekel_rond_met_potgrond_01.pdf
Boekel_rond_met_potgrond_02.pdf
Brief_leiding_potgrondaktie_2015.pdf

De Stam heeft het druk

Bij de Stam is het elke donderdag avond erg druk.
Maar gelukkig niet te druk om af en toe de plaatselijke friettent leeg te kopen voor heerlijke versnaperingen ter ondersteuning van het betere denkwerk. Op een lege maag en dorst filosofeert men niet goed.
Er is weer volop gepraat over de carnaval, de sneeuw, de koude, het kerstdiner en o ja ook een beetje over dames, en in iets mindere maten over heren.
Tussen het filosoferen door lukt het ook nog om zich flink in te zetten voor Scouting Boekel in het algemeen.
En velen zijn naast Stamlid ook leiding bij een van de speltakken.
Al bij al dus een onmisbaar gezelschap. 

Carnaval in The Basement

Het was een dolle boel afgelopen vrijdag 13 februari tijdens de jaarlijkse carnavalsmiddag voor de Welpen.
Alle Welpen mochten een vriendje of vriendinnetje meenemen naar deze middag.

In verband met de carnavalsvakantie komen de clubs van 14 en 21 februari te vervallen.

Welpenweekend van 13 t/m 15 maart

Na een supergave start van dit Scouting seizoen, is het over enkele weken alweer tijd voor één van de gezelligste Welpen activiteit van het jaar: het Welpenweekend.

De belangrijkste informatie over deze uitdagende activiteit is zaterdag aan uw zoon/dochter uitgereikt.
Je kunt deze informatie ook vinden in de bijlage van dit nieuwsitem.

De weekend verklaring is ook uitgereikt. Hierin geeft u toestemming dat uw zoon/dochter mee gaat met het Welpenweekend en wordt om informatie gevraagd over wie we kunnen benaderen in geval van nood en hoe uw zoon/dochter is verzekerd.
Graag dit formulier inleveren uiterlijk op 28 februari bij Frederike van den Tilaart (De Esdoorns 22) of bij de Welpenleiding

Weekendverklaring.pdf
Informatiebrief_leidingweekend.pdf
Uitnodiging_leidingweekend.pdf