2 April 2017 Kilometervreettocht

Zondag 2 april organiseert Scouting Willibrordus Gemert haar jaarlijkse sponsorloop, de “kilometervreettocht”.
Evenals vorig jaar kan ook dit jaar iedereen meelopen.
Inschrijven kan op de dag zelf bij de blokhut aan de Hoef 22 in Gemert.
Hier is ook het vertrek. Er zijn tochten van 5, 10, 20 en 25 kilometer.
De tochten zijn in de omgeving van Gemert.
Een gedeelte van de tocht loopt door de kom, maar een groot deel gaat ook door het prachtige buitengebied van onze gemeente.
De vertrektijden voor de tochten van 20 en 25 km zijn tussen 8.30 en 9.30 uur.
Voor de tochten van 5 of 10 kilometer kan men vertrekken tussen 8.30 en 10.30 uur.
De tocht van 5 kilometer is speciaal voor de jongste kinderen.
Het inschrijfgeld bedraagt € 3,50. Jongeren onder de 18 jaar moeten met begeleiding van een volwassenen lopen.

Overige scoutingleden:
Leden van overige scoutinggroepen uit de regio Helmond kunnen meedoen voor een gereduceerd tarief.
Zij betalen slechts € 1.- inschrijfgeld!
Om hier gebruik van te maken dien je je naam, groep, leeftijd en speltak/functie voor maandag 20 maart te mailen naar kilometervreettocht@gmail.com.
Ook voor deze deelnemers geldt dat jongeren onder de 18 jaar alleen onder begeleiding mogen meelopen.
Dit kan een volwassenen zijn of een erkend scoutingleider.

De 5 kilometerroute is speciaal voor de jongere kinderen.
De tocht staat geheel in het teken van Kapitein Jack die samen met zijn papegaai op jacht naar de schat gaat.
Wil je Kapitein Jack helpen naar de schat te zoeken, loop dan 2 april mee met deze wandeltocht.
Je hoeft geen lid te zijn van scouting, iedereen kan mee doen.
Kinderen moeten onder begeleiding van een volwassenen lopen.
Om de interactieve wandeling te kunnen lopen heb je een volle mobiele telefoon of tablet met GPS nodig (Apple of Android).
Bij het startpunt op de blokhut aan de Hoef in Gemert krijg je verdere uitleg.
Daar kun je ook de app Troovie downloaden die je nodig hebt om de tocht te lopen.
Beschik je niet over een geschikte mobiele telefoon, geen probleem, de route is ook vanaf papier te lopen.