SIDEBAR

Agenda activiteiten

za nov 17 @07:00 -
Intocht Sinterklaas
wo dec 05 @07:00 -
Sinterklaas

Laatste nieuws

Nieuws

Dag kader-commissie & bestuursleden,

Vanaf 2004 kent de vereniging Scouting Nederland een nieuw soort leden: de ‘Plus Scouts’.
Plus Scouts zijn buitengewone leden van 23 jaar en ouder, die geen vaste functie binnen Scouting hebben, maar wel lid willen blijven of worden van Scouting Nederland.
Dat kan als een kring binnen een Scoutinggroep, als een zelfstandige kring binnen een regio of als een landelijke Plus Scoutskring.

Met de Plus Scouts zijn er volop mogelijkheden ontstaan om als groep contact te houden met kader- of bestuursleden die (tijdelijk) niet meer actief kunnen zijn.
Maar ook ouders of vrienden, die bereid zijn af en toe eens te helpen bij activiteiten, kunnen Plus Scout worden.
Als Plus Scout hoor je er echt bij en heb je de rechten van een buitengewoon lid.

Zoals de meeste weten is er een nieuwe datum gepland voor een 2de bijeenkomst voor de Plus - scouts.
Deze vind plaats op Dinsdag 18 april om 20:00uur in de blokhut.

Graag inventariseer ik hoeveel belangstelling hiervoor is dus hoop ik van iedereen iets terug te krijgen. (ook als je niet kunt).
We gaan er zeker een gezellige avond van maken, over het programma wordt nog flink gebrainstormd.
Na afloop is er de gelegenheid om wat na te buurten onder het genot van wat lekkers.
We ontvangen van jullie allemaal voor 14 april een reactie.

Graag zien we jullie allemaal op Dinsdag 18 april,
Tot dan,
Groeten, Babet, Serena & Marleen

Zondag 2 april organiseert Scouting Willibrordus Gemert haar jaarlijkse sponsorloop, de “kilometervreettocht”.
Evenals vorig jaar kan ook dit jaar iedereen meelopen.
Inschrijven kan op de dag zelf bij de blokhut aan de Hoef 22 in Gemert.
Hier is ook het vertrek. Er zijn tochten van 5, 10, 20 en 25 kilometer.
De tochten zijn in de omgeving van Gemert.
Een gedeelte van de tocht loopt door de kom, maar een groot deel gaat ook door het prachtige buitengebied van onze gemeente.
De vertrektijden voor de tochten van 20 en 25 km zijn tussen 8.30 en 9.30 uur.
Voor de tochten van 5 of 10 kilometer kan men vertrekken tussen 8.30 en 10.30 uur.
De tocht van 5 kilometer is speciaal voor de jongste kinderen.
Het inschrijfgeld bedraagt € 3,50. Jongeren onder de 18 jaar moeten met begeleiding van een volwassenen lopen.

Overige scoutingleden:
Leden van overige scoutinggroepen uit de regio Helmond kunnen meedoen voor een gereduceerd tarief.
Zij betalen slechts € 1.- inschrijfgeld!
Om hier gebruik van te maken dien je je naam, groep, leeftijd en speltak/functie voor maandag 20 maart te mailen naar .
Ook voor deze deelnemers geldt dat jongeren onder de 18 jaar alleen onder begeleiding mogen meelopen.
Dit kan een volwassenen zijn of een erkend scoutingleider.

De 5 kilometerroute is speciaal voor de jongere kinderen.
De tocht staat geheel in het teken van Kapitein Jack die samen met zijn papegaai op jacht naar de schat gaat.
Wil je Kapitein Jack helpen naar de schat te zoeken, loop dan 2 april mee met deze wandeltocht.
Je hoeft geen lid te zijn van scouting, iedereen kan mee doen.
Kinderen moeten onder begeleiding van een volwassenen lopen.
Om de interactieve wandeling te kunnen lopen heb je een volle mobiele telefoon of tablet met GPS nodig (Apple of Android).
Bij het startpunt op de blokhut aan de Hoef in Gemert krijg je verdere uitleg.
Daar kun je ook de app Troovie downloaden die je nodig hebt om de tocht te lopen.
Beschik je niet over een geschikte mobiele telefoon, geen probleem, de route is ook vanaf papier te lopen.

Sjors Sportief is een initiatief van Cultuur- & Sportstimulering Nederland.
Doel is om basisschoolkinderen met sportieve verenigingen binnen de gemeenten in aanraking te brengen.

Scouting Boekel doet hier ook aan mee.
Kinderen kunnen zich via de onderstaande link opgeven om met de diverse speltakken binnen Scouting Boekel een keer mee te draaien.

https://www.sjorssportief.nl/activiteitenoverzicht.php?woonplaats=boekel&cursusType=&periode=&geslacht=&sportsoort=&schoolGroup=&groupedCourseId=&zoekwoord=scouting#zoekwoord

 

Dag Young Scouts, 

Zaterdag 8 en zondag 9 april is het zover. We gaan hiken!

Voordat het zover is gaan we eerst een eigen tent maken.
29 maart gaan we tijdens de club avond onze eigen tent maken van zwart landbouwzeil. Zorg er zelf voor dat je een stuk van 4 x 4 meter bij je hebt. 

Op vrijdagavond 7 april verwachten wij om 19.30 de grote bagage in de blokhut. 
Op de bagagelijst in de folder staat precies wat bij de grote bagage hoort en welke bagage je onderweg mee neemt. 

Op zaterdag 8 april verwachten we groepjes op de parkeerplaats van natuurcentrum de Maashorst in Uden.
Dit is op de Maashorstweg/ Slabroekseweg.
Zodra bekend is wie er mee lopen, worden de samenstelling van de groepjes en de vertrektijden bekend gemaakt.
Op de parkeerplaats mogen de ouders afscheid nemen en start de hike. De leiding geeft de eerste envelop mee en daarna mag het groepje vertrekken.
Tevens zit bij de route envelop, een noodenvelop.
Hierin zit een kaart van de omgeving en de telefoonnummers van de leiding.
Ook zal er een leiding rond fietsen en een leiding rondrijden die de Young scouts op weg helpen, waar dat nodig is.

De hike zal zondag 9 april om 12.00 uur afgelopen zijn.
Het ophaalpunt is tegenover de parkeerplaats van speelboerderij Hullie in Uden, Canadasweg 3A.
Er zal daarna nog een gezamenlijke afsluiting plaats vinden.

Wij willen aan de ouders het verzoek doen, om onderling af te spreken wie de Young scouts wegbrengen en op halen.
Zorg dat dit wel young scouts zijn die bij elkaar in het groepje zitten tijdens de hike. 

Wanneer er nog vragen zijn omtrent de hike, dan kunnen deze na de club gesteld worden.
Op woensdag 22 of 29 maart kan er (indien gewenst) nog meer uitleg gegeven worden.    

Wij vragen u deze brief in te vullen en UITERLIJK 22 maart VOOR de club mee te geven
De groepjes zullen z.s.m. bekend worden gemaakt. (hierna kan worden afgesproken welke ouders de young scouts brengen of ophalen).

Tot slot zal er binnenkort nog een informatie folder volgen. Hier staan belangrijke datums, bagagelijsten en aanvullende informatie in. 

Vriendelijke groet,
De young scouts leiding
Marleen, Roos en Martijn

In het weekend van 5, 6 en 7 mei wordt weer het jaarlijkse leidingweekend voor leiding, commissie- en bestuursleden georganiseerd!
Op vrijdagavond zullen we om 19.00u bij de blokhut verzamelen en op zondag zijn we rond 12.00u weer terug bij de blokhut.

De locatie en het programma blijven nog even geheim, meer informatie volgt snel!
Geef je voor 7 april op en laat weten of je wel/niet aanwezig bent op:
- vrijdagavond
- zaterdag overdag
- zaterdagavond
- zondagochtend
- en of je een auto, aanhanger of trailer ter beschikking hebt tijdens het weekend

Dit kan je doen door een mailtje te sturen naar:  

De kosten bedragen EUR 30,00 voor het gehele weekend.
Mocht je niet het hele weekend aanwezig kunnen zijn dan komen we tot een nader bedrag onvereen.
Dit zal afhankelijk zijn van de dag en/of het tijdstip dat je aanwezig bent.

Wij ontvangen de brijdrage graag vooraf op
rekeningnummer:  NL76RABO0108003434
t.n.v.  Scouting Boekel
o.v.v.: Naam + Leidingweekend 2017

Wij gaan natuurlijk uit van een hele grote opkomst dit zou erg leuk zijn!

Groetjes,
Het leidingweekend team;
Serena, Babet en Roos

Hallo, ik ben Lotte Melis , 13 jaar oud en zit bij de gidsen van Scouting Boekel.
Het leukste vind ik het als we buiten in de bossen iets gaan doen , of als we kampvuur hebben.
Afgelopen maandag hebben we allerlei balspellen gedaan via het spel Pim Pam Pet.
Als de eerste letter van je naam gedraaid werd mocht je nog een keer draaien en van deze letter mocht je dan een balspel verzinnen.
Bij elk balspel kon je punten verdienen ; Ik had de meeste punten en dus werd ik Scout van de maand!

Het aller leukste spel vond ik natuurlijk handbal!!!

Groetjes van Lotte.

Voor onze potgrondactie op zaterdag 25 maart zijn we op zoek naar ouders die van 9.30 uur tot ongeveer 15.00 uur met een groepje willen meelopen en de kinderen begeleiden.

Intersse?
Stuur voor 13 maart een mail naar  
U ontvangt vervolgens van ons een informatiebrief met daarin alle details.

Hallo Verkenners,

We hebben 2 actieve carnavallers in ons midden, Rob van Houtum en Steef van Dijk zitten in de jeugdraad van De Knöllekes!
Jullie zijn allemaal uitgenodigd voor het jeugdprinsenbal komende zaterdag om 19.00 uur in Nia Domo.
Zie ook bijgevoegde uitnodiging en http://www.deknollekes.nl/activiteiten/jeugdcarnaval/ voor het complete carnavalsprogramma.

Groeten,
De Verkennerleiding


In de bijlage het programma van CS De Knöllekes Jeugdcarnaval 2017